دسته‌بندی نشده

معرفی موبایل ایسوس

گوشی ایسوس Zenfone 9 معرفی شد؛ کوچک اما قدرتمند

ایسوس به طور رسمی از گوشی «زنفون 9» (Asus Zenfone 9) رونمایی کرد که در مقایسه با نسخه قبلی (Zenfone 8) کمی کوچک‌تر است، اما سنسور دوربین و باتری بزرگ‌تری دارد. در ادامه مشخصات و …

مشخصات ایسوس زنفون 9

ابعاد این گوشی 146.6 در 68.2 در 9.5 میلی‌متر و وزن آن 165 گرم است تا با یکی از کوچک‌ترین پرچمداران اندرویدی مواجه باشیم. قاب میانی گوشی از آلومینیوم و پنل پشتی آن از یک ماده پلیمری ساخته شده تا خراشیدن آن در مقایسه با پلاستیک سخت‌تر و مقاومتش از شیشه بیشتر باشد. گوشی ایسوس همچنین از استاندارد IP68 مقاومت در برابر گردوغبار و آب پشتیبانی می‌کند و نمایشگر آن توسط یک لایه گوریلا گلس ویکتوس پوشیده شده است.

ایسوس زنفون 9 از نمایشگر 5.9 اینچی اولد +HDR10 سامسونگ با وضوح 1080 در 2400 پیکسل، نرخ تازه‌سازی 120 هرتز (با گزینه‌های 90 و 60 هرتزی) و نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتز بهره می‌برد.

زنفون 9 با وجود کوچک‌ بودن، از نظر مشخصات داخلی یک غول محسوب می‌شود، زیرا ایسوس در آن از چیپست جدید اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده کرده و برای خنگ نگه‌داشتن آن، لوله حرارتی زنفون 8 را با یک محفظه بخار بزرگ جایگزین کرده است.

این گوشی در سه پیکربندی حافظه مختلف با 8 یا 16 گیگابایت رم LPDDR5 و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 وارد بازار می‌شود. همچنین مانند گوشی قبلی، هیچ اسلات کارت microSD نیز در آن وجود ندارد.

ادامه مطلب

روی پنل پشتی دستگاه یک ماژول دوربین دوگانه به‌کار گرفته شده که از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی IMX766 و سنسور فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی IMX363 تشکیل شده است. برای عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدیویی هم در بالای نمایشگر دستگاه از یک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی بهره گرفته شده.

از نظر نرم‌افزار، ایسوس گوشی خود را با سیستم عامل اندروید 12 عرضه می‌کند و 2 به‌روزرسانی سیستم عامل اصلی و حداقل 2 سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

همانطور که گفتیم، باتری دستگاه نیز نسبت به نسخه قبلی بسیار بزرگ‌تر شده و ایسوس زنفون 9 از یک باتری 4300 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که نسبت به Zenfone 8 ظرفیت آن 300 میلی آمپر ساعت بیشتر شده. باتری گوشی از شارژ سریع 30 وات HyperCharger پشتیبانی می‌کند و به گفته ایسوس (با شارژ کامل) تا 2 روز دوام خواهد آورد.

قیمت ایسوس Zenfone 9

قیمت ایسوس زنفون 9 برای گزینه با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی از حدود 817 دلار آغاز می‌شود. این گوشی جدید ابتدا در اروپا، هنگ کنگ و تایوان عرضه می‌شود و سپس در بازارهای بیشتری از جمله آمریکای شمالی، ژاپن، اندونزی و بخش‌هایی از آمریکای جنوبی نیز موجود خواهد شد.

بهترین گوشی ایسوس

در دنیای گوشی‌های هوشمند که در آن اپل و سامسونگ رقابت سنگینی با همدیگر دارند، تماشای حضور یک برند نه‌چندان قدرتمند می‌تواند جالب باشد. ما در ادامه چند مورد از بهترین گوشی ایسوس را به شما معرفی می‌کنیم، تا در صورت علاقه‌ به سراغ‌شان بروید. هر کدام از این گوشی‌ها به واسطه نام برند ایسوس شناخته شده‌اند و ارزش یک بار تجربه را دارند.

ایسوس به طور رسمی از گوشی «زنفون 9» (Asus Zenfone 9) رونمایی کرد که در مقایسه با نسخه قبلی (Zenfone 8) کمی کوچک‌تر است، اما سنسور دوربین و باتری بزرگ‌تری دارد. در ادامه مشخصات و قیمت گوشی جدید Asus را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

 گوشی ROG Phone 5 Ultimate ایسوس

این گوشی تنها با چند تغییر قابل توجه نسبت به ROG Phone 5 پایه روانه بازار شده است. این نسخه محدود قطعا قرار نیست که برای همه مناسب باشد.

این گوشی ایسوس با طراحی خیره کننده، قابلیت شخصی سازی بالا، حافظه رم زیاد و برخی المان‌های دیگر، یقینا انتخابی قدرتمند برای گیمرهای موبایل است و بهترین کیفیت ممکن را می‌توانید از آن دریافت کنید. بهترین گوشی ایسوس از نظر طراحی هم مطابق با خواست گیمرها حرکت کرده است و متفاوت از محصولات ساده‌ای است که می‌توانید در بازار دریافت کنید.

طراحی و صفحه نمایش

ایسوس امسال با انتشار ROG Phone 5، نسخه دیگر هم به همراه دارد که پرو و Ultimate نامیده می‌شود و تسک‌ها را به شکلی متفاوت اجرا می‌کند. جدا از حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی بیشتر این گوشی‌ها نسبت به ROG Phone 5 پایه، این گوشی به جای لوگوی راگ به سبک LED یخف matrix از صفحه نمایش ثانویه در پشت گوشی استفاده کرده است.

ادامه مطلب

به لطف این صفحه ثانویه و بدنه پشتی سفید و مات در ROG Phone 5 Ultimate، گوشی شباهت کمتری به گوشی‌های معمولی دارد و بیشتر شبیه فناوری آینده نگرانه‌ای است که زودتر از زمانش منتشر شده است. این گوشی محصول بسیار زیبایی است که از حمل آن احساس خوبی خواهید داشت و اغلب هم در بازار مورد بحث قرار می‌گیرد.

چرا که ظاهر آن منحصربه‌فرد بوده و از دور هم می‌تواند چشم‌ها را به سمت خود جلب کند. این گوشی یک باتری بزرگ دارد و بنابراین، سنگین‌تر از یک گوشی معمولی می‌توانید از آن استفاده کنید. وزن گوشی ۲۳۹ گرم بوده و می‌تواند جایگزینی باشد که اکثر گیمرها احتمالا می‌توانند آن را به جای محصولات پرچم‌دار سامسونگ یا شیائومی خریداری کنند.

نسخه ارزان‌تر این گوشی به گوشه‌های صاف و گردتر مجهز شده است و ساختار مستحکمی هم دارد که به ایجاد حس خوب در دستان شما کمک می‌کند. گوشی‌های گیمینگ مانند سیستم‌های مخصوص بازی هستند که هم از نظر فنی و هم از نظر زیبایی و طراحی باید خاص و منحصربه‌فرد باشند.

دوربین

هیچ کس قرار نیست که این گوشی را برای دوربینش خریداری کند. اما به هر حال، با گوشی قابل احترامی روبرو هستیم. دوربین اصلی آن ۶۴ مگاپیکسلی است که در کنار آن یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با با زاویه دید ۱۲۵ درجه‌ای و یک سنسور ماکرو ۵ مگاپیکسلی هم قرار دارد. این آرایه همان دوربین‌هایی هستند که در نسخه پایه گوشی هم وجود دارد و بنابراین، در این نسخه هیچ بهبودی انجام نشده است.

صرف نظر از این موضوع، هنگام عکس برداری متوجه شدیم که کیفیت عکس‌ها نسبتا خوب هستند و حتی در حالت پرتره شرایط بسیار بهتر می‌شود. احتمالا این موضوع به لطف یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری است، چرا که گوشی از نرم‌افزارهای جدیدتری نسبت به نسل گذشته استفاده می‌کند

بیشتر بدانیم

عکس‌های تهیه شده توسط دوربین اصلی با رنگ‌های زیبا همراه شده‌اند و زیبایی وضوح بالایی هم دارند. دوربین اولترا واید این گوشی که ۱۲۵ درجه‌ای است، چندان میزان شارپ خوبی ندارد، اما کارها را به خوبی انجام می‌دهد و می‌تواند چند عکس شیک از شما تهیه کند.

دوربین هیچ‌وقت در یک گوشی گیمینگ اهمیت خاصی نداشته است و به‌همین دلیل، عکس برداری حرفه‌ای حتی با قیمت کمتر می‌توانند به گوشی‌های بهتری برخورد کنند. محصولاتی مانند گلکسی اس ۲۱ اولترا و آیفون ۱۳ پرو مکس نمونه‌هایی است که از نظر عکس برداری عالی ظاهر شده‌اند.

ویژگی‌های صوتی

تجربه صوتی در هر یک از انواع گوشی‌های راگ فون ۵ ایسوس بدون شک بهترین مورد در بین هر گوشی اندرویدی است. بهترین گوشی ایسوس توانسته است که آن تجربه صوتی مورد نیاز بازی‌های ویدیویی را برای علاقه‌مندان فراهم کند. این گوشی به دو اسپیکر استریو مجهز شده است که صداها به‌شکل هماهنگ از آن‌ها خارج می‌شوند.

صدا بلند و منقبض بوده و با حالت خوبی از باس می‌تواند حتی صداهای بهتری نسبت به اسپیکرهای بزرگ‌تر لپ تاپ‌ها تولید کند. ایسوس از تجربه خود استفاده کرده و چنین سیستمی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

نکته

این دقیقا همان تجربه صوتی است که برای لذت حداکثری از تمام بازی‌ها به آن نیاز دارید. نمی‌توان این واقعیت را هم نادیده گرفت که این اسپیکرها گوشی را تبدیل به گزینه‌ای عالی برای تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی می‌کنند. بدون نیاز به اسپیکرهای بلوتوثی یا هدفون، می‌توانید از گوشی استفاده کرده و در فضای فیلم قرار گیرید.

اگر هم یک هدفون می‌خواهید، گوشی جک هدفون را بعد از نسل سوم این سری دوباره بازگردانده است و یقینا حس خوبی از خوشحال را به همین واسطه خواهید داشت. جک هدفون برای گیمرها یک ابزار اساسی و ضروری است و ایسوس بهترین تصمیم را در این زمینه اتخاذ کرده است.

گوشی ایسوس

گوشی ZenFone 8 ایسوس

ایسوس با ZenFone 8 توانسته که یک چرخش بزرگ در طراحی و فلسفه کلی گوشی‌های هوشمند خود انجام دهد. در حالی که زن فون‌های قدیمی هم به معنای واقعی کلمه و هم از لحاظ استعاری، دستگا‌ه‌های بسیار محکمی بودند، ZenFone 8 به طرز تکان دهنده‌ای جمع و جورتر شده است.

این یک آپدیت خوب و حتی گزینه‌ای بهتر برای افرادی است که گوشی‌های کوچک‌تر را بیشتر دوست دارند. تفاوت اصلی بین زن فون ۸ و سایر گوشی‌های پرچم‌دار کامپکت، این است که ZenFone 8 به‌عنوان بهترین گوشی ایسوس یک پرچم‌دار بهتر است و هیچ کدام از امکانات آن کاهش پیدا نکرده است. این مدل حتی بهتر از مدل بزرگ‌تر خود یعنی ZenFone 8 فلیپ ظاهر می‌شود.

نکته مهم

گوشی ZenFone 8 اندازه مناسبی دارد و نه مانند آیفون ۱۳ مینی کوچک است و نه به حدی بزرگ بزرگ که داخل کف دست‌تان جا نشود. این طراحی جمع و جور سبب می‌شود که علاقه‌مندان بیشتری به سراغ خرید آن بیایند. این گوشی به یک پنل آمولد ۵.۹ اینچی مجهز شده است که نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی دارد.

این پنل طراحی شده توسط سامسونگ، روشنایی بالایی داشته و به‌شکل دقیق و لذت بخش می‌توانید از آن استفاده کنید. این گوشی علیرغم اندازه جمع و جور خود، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را همچنان حفظ کرده است. در دنیایی که سازندگان دیگر به بهانه‌های مختلف آن را حذف می‌کنند، ایسوس نشان داد که دیدگاه متفاوتی دارد.

ویژگی‌های برتر گوشی

علاوه بر آن، این گوشی به پردازنده کوالکام اسنپ دراگون ۸۸۸ هم مجهز شده است و تعدادی زیادی از پیکربندی‌های ترکیبی از حافظه جانبی و حافظه رم متنوع برایش وجود دارد. حافظه رم دستگاه از ۶ تا ۱۶ گیگابایت متغیر است و حافظه جانبی هم از بین دو گزینه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت انتخاب می‌شود. تنها دو دوربین در پشت گوشی وجود دارد، اما هر دو مفید هستند.

دوربین اصلی از سنسور سونی IMX686 استفاده می‌کند که ۶۴ مگاپیکسلی است و بیشتر گوشی‌های پرچم‌دار سال هم از آن استفاده کرده بودند. این سنسور ۱/۱.۷ اینچی است و دوربین دوم هم از نوع اولترا واید بوده و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی سونی IMX686 را دارد.

ویژگی

این سنسور هم اندازه ۱/۲.۵۵ دارد. در مجموع، همه چیز در این گوشی با قیمتی عالی و کیفیت بالا ترکیب شده است و به‌عنوان یک خرید بدون نقص می‌توانید به آن نگاه کنید. قیمت جهانی آن در بازار روی ۵۹۹ دلار ثابت شده است و در صورت علاقه‌، می‌توانید به سراغش بروید.

با توجه به اینکه ایسوس جایگاه چندان مستحکمی در بازار گوشی‌های هوشمند ندارد، محصولات خوب این کمپانی هم معمولا در بین محصولات سامسونگ، شیائومی و اپل گم می‌شوند. شما می‌توانید با هزینه کمتر نسبت به برندهای دیگر، محصولات پرچم‌دار ایسوس را خریداری کرده و به ارزش واقعی آن‌ها پی ببرید.

طراحی

به شکل واضحی، بهترین ویژگی طراحی گوشی ZenFone 8 ابعاد آن است. ابعاد دقیق آن ۱۴۸ در ۶۸.۵ در ۸.۹ میلی‌متر بوده و یک فرد با دستان متوسط، به راحتی می‌تواند به تمام گوشه‌های نمایشگر رسیده و با آن کار کند. شیشه مات منحنی پشت گوشی هم به ارگونومی بیشتر آن اضافه کرده است و گوشی در دستان شما حس خوبی خواهد داشت.

همچنین، این گوشی در برابر لک هم بسیار مقاوم است. صفحه نمایش تخت آن با شیشه گوریلا گلس همراه شده است و یک قاب فلزی هم همه چیز را در کنار هم نگه می‌دارد. برآمدگی دوربین در پشت گوشی، طراحی شیک و جالبی دارد و به‌خوبی با طراحی کلی ترکیب می‌شود.

نکته

متاسفانه، نمی‌توانیم تمام این موارد را در مورد دوربین سلفی هم عنوان کنیم. این دوربین با طراحی پانچ هول، در گوشه بالا و سمت چپ قرار گرفته است. به‌دلایلی، یک حلقه نقره‌ای در اطراف آن وجود دارد که سبب می‌شود شکل خوبی نداشته باشد.

طراحی گوشی‌های پرچم‌دار بازار باید به گونه‌ای باشد که کاربر تا حد امکان با یک دست با آن‌ها کار کرده و هنگام تماشای فیلم و تجربه بازی در حالت افقی هم ارگونومی لازم فراهم شود. ایسوس از اشتباهات برندهای بزرگ عبرت گرفته و گوشی ZenFone 8 را با یک طراحی مناسب‌تر روانه بازار می‌کند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش این گوشی نسبت تصویر گسترده ۲۰:۹ را داشته و نسبت به نسخه سینمایی ۲۱:۹ که سونی در اکسپریا خود استفاده می‌کند، بهم نزدیک‌تر هستند. دلیل این امر هم احتمالا عمل گرایی بوده است. نسبت تصویر وسیع‌تر به یک دستگاه کامپکت اجازه می‌دهد که اعداد مورب قابل توجه را حفظ کرده و امکان نمایش محتواها بدون حاشیه هم فراهم می‌شود.

رزولوشن صفحه نمایش روی فول اچ دی پلاس ثابت شده است و چگالی هم تقریبا به ۴۴۵ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. وضوح عکس‌ها تامین شده است و تشخیص تک تک پیکسل‌ها در هر شرایطی به‌خوبی برقرار می‌شود. این صفحه نمایش مجهز به روشنایی ۸۰۰ نیت فوق‌العاده عالی است.

گوشی ZenFone 8 Flip ایسوس

ایسوس در تلاش بی‌پایان‌ خود برای دستیابی به حداکثر نسبت صفحه نمایش به بدنه، راه حل‌های بسیار جالبی را در چند سال گذشته پیدا کرده است. ایسوس ایده‌های خود را برای اولین‌بار در زن فون ۶ پیاده‌سازی کرده و در دو نسل بعدی هم آن را کامل‌ کرد.

برداشتی که ایسوس از طراحی گوشی داشته است، با یک سری ایرادات همراه است، اما کارش را به خوبی انجام داده و عالی ظاهر شده است. بهترین گوشی ایسوس از زمانی روانه بازار شده است که زن فون ۷ پرو کارش را در بازار به اتمام رساند. این محصول با اصلاحات کوچک همراه با مکانیسم چرخشی روانه بازار شده است.

توضیحات بیشتر

دوربین سلفی در ZenFone 8 Flip وجود ندارد. در عوض، کل ماژول دوربین اصلی بالا رفته و بنابراین، می‌توانید عکس‌های سلفی را با سه لنز مختلف و با کیفیت بالایی ثبت کنید. این گوشی در سطوح مختلف روانه بازار شده است. صفحه نمایش بدون ناچ آن که ۶.۶۷ اینچی است، از فناوری HDR 10+ استفاده می‌کند و حتی با وجود اینکه می‌تواند تنها ۹۰ هرتز نرخ تاز‌ه‌سازی را برای‌تان فراهم کند، چیزی را از دست نخواهید داد.

شما به همان تراشه رده بالای اسنپ دراگون ۸۸۸ دسترسی دارید و در کنار آن یک حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه جانبی انتخابی بین ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت خواهید داشت.

با اضافه شدن کارت حافظه میکرو SD هم می‌توانید این حافظه را افزایش داده و برای داده‌های شخصی خود فضای بیشتری را فراهم کنید. ماژول دوربین در این گوشی از همان سنسورهای اصلی و اولترا واید استفاده می‌کند که در زن فون ۸ هم دیده بودیم.

اما یک لنز تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری هم به آن اضافه شده است. یک باتری عظیم ۵ هزار میلی آمپر ساعتی داریم، اما هیچ نشانه‌ای از شارژ بی‌سیم یا جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری وجود ندارد که برای این ابعاد بزرگ عجیب هستند. با این وجود، همچنان ZenFone 8 Flip به عنوان نمونه بهترین گوشی ایسوس می‌توان گزینه‌ای عالی برای خرید باشد.

دوربین و سیستم صوتی

گوشی زن فون ۸ اکنون با افتخار نام Flip را هم به پسوند خود اضافه کرده است. این پسوند اشاره‌ای مستقیم به سیستم چرخشی دوربین دارد و ایسوس باید به آن افتخار کند. این یک نسخه بهبود یافته از موتور پله‌ای است که در زن فون ۸ پرو با دقت و دوام بهتر پیاده‌سازی می‌شود.

ایسوس ادعا می‌کند که این موتور جدید، ۲.۲ برابر گشتاور بیشتری دارد و در مقایسه با سیستم استفاده شده در زن فون ۷ به میزان ۴۰ درصد ابعاد کوچک‌تری دارد. شما می‌توانید چرخش ماژول را به‌صورت دستی کنترل کرده و همچنان از زوایای از پیش تعریف شده هم برای تنظیم دقیق‌تر بهره ببرید. این به شما کمک می‌کند که سریعا دوربین را برای عکس برداری تنظیم کنید.

نکته مهم

به گفته ایسوس، زن فون ۸ فلیپ می‌تواند تا ۳۰۰ هزار چرخش دوربین را تحمل کند که با یک حساب ساده، اگر ۱۵۰ بار در یک روز با گوشی سلفی تهیه کنید، بیش از ۵ سال می‌توانید از گوشی استفاده کنید. اگر صادقانه با شما صحبت کنیم، این یک ترفند از جانب ایسوس بوده است.

در سناریوهای معمولی، هنگام عکس برداری سلفی، احتمالا از دوربین کاملا بسته یا تغییر وضعیت داده کامل (۱۸۰ درجه) استفاده می‌کنید. شما در کنار این موارد می‌توانید از موقعیت ۹۰ درجه هم برای عکس استفاده کنید. دوربین‌ها از نظر فنی از همان پیکربندی مشابه زن فون ۸ استفاده می‌کنند و سنسور ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX686 با دریچه دیافراگم f/1.8 در آن به کار رفته است.

گوشی ROG Phone 5 ایسوس

ROG Phone 5 یک نمونه از بهترین گوشی ایسوس است که همه امکانات کامل مورد نیاز شما را دارد. تفاوت اصلی آن در حافظه رم ۱۸ گیگابایتی و صفحه نمایش فانتزی در پشت گوشی است. اگر به این چیزها اهمیت نمی‌دهید، کاملا می‌توانید به ROG Phone 5 اعتماد کنید.

در این گوشی از همان صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی آمولد با رزولوشن ۲۴۴۸ در ۱۰۸۰ پیکسل استفاده شده است. نرخ تازه‌سازی آن ۱۴۴ هرتزی بوده و خیلی بالاتر از اکثر محصولات پرچم‌دار بازار است. اسپیکرهای استریو این گوشی همچنان با شکوه خاصی پیاده‌سازی شده‌اند و جدای از کیفیت صدا، برای تجربه گیمینگ هم بهترین حس را خواهند داشت.

نسخه Ultimate این گوشی هم که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، برای گیمرها حرفه‌ای‌تر مناسب بوده و طرفداران فناوری یقینا باید به سراغش بروند. این گوشی با ۶۶۰ دلار محصول چندان ارزان قیمتی نیست، اما ارزش خرید بالایی داشته و به‌عنوان بهترین گوشی ایسوس می‌توانیم از آن یاد کنیم.

ایسوس در بین برندهای برتری مانند سامسونگ، اپل و شیائومی یقینا نمی‌تواند چندان قد علم کند. اما همچنان محصولاتی در بازار دارد که قابل بررسی هستند و مخصوصا گیمرها، حتما باید آن‌ها را تست کنند. ایسوس سازنده چند مورد از بهترین گوشی‌های گیمینگ است و نمی‌توانیم این حقیقت را انکار کنیم.

کیفیت صدا و مکالمه

یکی از بزرگ‌ترین نکاتی که در مورد ROG Phone 3 نادیده گرفته شد، کیفیت اسپیکر بود. خوشبختانه، ایسوس به فکر چاره افتاده و از اسپیکرهای قبلی استفاده نکرده است. بهترین گوشی ایسوس را می‌توانید با اسپیکرهای استریو بسیار بهتر، بزرگ‌تر و با صدای بلندتر دریافت کنید.

اسپیکرهی گوشی ROG Phone 5 به‌دلیل جداسازی موثر استریو، و همچنین قرار گرفتن در سمت‌های متفاوت از گوشی، باس و وضوح چشم‌گیری پیدا کرده‌اند و به راحتی می‌توانند رقیبی برای اسپیکرهای بلوتوثی کوچک یا حتی بسیاری از تبلت‌ها و لپ تاپ‌های برتر بازار باشند.

اگر می‌خواهید که صدا را مطابق با میل خود تنظیم کنید، سیستم AudioWizard باز هم به راگ ۵ بازگشته است. این برنامه کاربردی ساده از پیش تنظیم صدا، یک اکولایزر پخش همراه سیستم تقویت باس دارد که به‌طور طبیعی، می‌توانید بر حسب سلیقه خود آن را تنظیم کنید.

راگ فون ۵ در رقابت با آیپد ایر ۴ هم می‌تواند در بخش باس برنده باشد. اسپیکرها نه‌تنها در زمینه باس، بلکه در اکثر بخش‌های صوتی کاملا غنی و کامل عمل می‌کنند و هنگام تجربه بازی با این گوشی، کم و کثری از نظر صوتی نخواهید داشت. می‌دانیم که صدا یکی از المان‌های اصلی هر بازی است و روی این گوشی می‌توانید با اطمینان به تجربه بازی بپردازید.

دوربین

می‌دانیم که گوشی‌های هوشمند گیمینگ، تمرکز چندانی روی دوربین ارائه نمی‌کنند. این گوشی به یک سیستم دوربین سه گانه مجهز شده است که سنسور اصلی آن ۶۴ مگاپیکسلی بوده و مدل آن هم IMX686 سونی است. این سنسور می‌تواند فیلم‌برداری تا 8K را برای شما فراهم کند و دو سنسور دیگر ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید ۱۲۵ درجه و ۵ مگاپیکسلی ماکرو هم داریم.

این سنسورهای اضافه، خلاقیت را در شما افزایش داده و یقینا از چنین ترکیبی راضی خواهید بود. اگر نور خوب قرار داشته باشید، عکس‌ها وضوح خوب همراه با جزئیات بالایی خواهند داشت و دوربین اولترا واید هم نتایج بسیار جالبی به همراه دارد.

حداقل افرادی که به عکاسی علاقه‌مند هستند، از این کیفیت راضی بوده و چندان به اعوجاج حاصل از سنسور اولترا واید اهمیت نمی‌دهند. دوربین اصلی گوشی چندان برای یک گوشی گیمینگ بی نقص تلقی نمی‌شود، اما برای اکثر کاربران کافی است.

عکس برداری در حالت پرتره را هم داریم که در جداسازی سوژه از پس زمینه به خوبی عمل می‌کند. به علاوه، این امکان هم فراهم شده تا میزان تار بودن پس زمینه را تنظیم کنید. عکس برداری حرفه‌ای با یک سری تنظیم‌ها، بهتر می‌توانند از همین سنسورها استفاده کرده و عکس برداری بهتری داشته باشند.

سیستم نرم‌افزاری

بهترین گوشی ایسوس به رابط کاربری ZenUI مبتنی بر اندروید ۱۱ مجهز شده و همان‌طور که ذکر شد، این گوشی قابلیت‌های سفارشی سازی بسیار زیادی را ارائه می‌کند. این قابلیت‌ها بیشتر برای کاربران گیمینگ هستند و می‌توانیم به حالت X اشاره کنیم. این حالت امکان کنترل سرعت پردازنده و پردازنده گرافیکی ROG Phone 5 را فراهم کرده و عملکرد رم، کنترل دما، نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش، حساسیت لمسی و موارد دیگر را تغییر خواهد داشت.

گیمرهای هاردکور از طریق این حالت می‌توانند بهترین گوشی ایسوس را مطابق با میل خود تنظیم کرده و بازی را با بهره‌وری بسیار بهتر تجربه کنند. این حالت مشابه با حالتی است که در آن، کامپیوترهای شخصی خود را اورکلاک یا آندرکلاک می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *