دسته‌بندی نشده

موبایل 20 میلیون تومانی

بهترین گوشی تا گوشی 20 میلیونی

گوشی 20 میلیونی محصولاتی که در فهرست زیر قرار گرفته‌اند از شرایطی که ذکر کردیم برخوردار هستند و می‌توانند خواسته‌های شما از یک گوشی هوشمند بالارده را برطرف ساخته و حتی در برخی از زمینه‌ها نیز امکانات بهتری را ارائه دهند. محصولات قرار گرفته در لیست زیر به ترتیب قیمت زیاد به کم مرتب شده‌اند و برای خرید محصولی خوش قیمت‌تر می‌توانید به سراغ محصولات انتهای لیست بروید.

شیائومی ۱۲ نسخه ۲۵۶ رم ۱۲

طبق انتظاری که از شیائومی داریم گوشی شیائومی ۱۲ از شیشه مات برای قاب پشتی استفاده می‌کند که کیفیت عالی دارد و به هنگام در دست گرفتن حس مرغوبیت را به شما انتقال می‌دهد. در بالا بخش سمت چپ این قاب فریم مستطیلی شکل دوربین‌ها دیده می‌شود که خوشبختانه همرنگ با قاب پشتی است و سه لنز و یک فلش را در بر می‌گیرد. این قاب که در پایین از لوگوی شیائومی میزبانی می‌کند لبه‌های خمیده دارد تا بهتر در دست قرار بگیرد. البته به طور کلی ارگونومی به طور حتم یکی از نقاط قوت این گوشی شیائومی است؛ چرا که شیائومی ۱۲ وزنی ۱۷۹ گرمی و ضخامت ۸.۲ میلی متری دارد و ابعاد آن نیز بسیار مناسب است.

شیائومی 12 نیز نمونه یک شاهکار در زمینه صفحه نمایش است و سازنده چینی هنر خود را در این محصول به نمایش گذاشته است. این گوشی از پنلی 6.28 اینچی با فناوری امولد استفاده می‌کند و رزولوشن FHD+‌ برای آن در نظر گرفته شده است. این پنل تراکم 419 پیکسل بر هر اینچ را در اختیار قرار می‌دهد و از نرخ نوسازی 120 هرتزی، Dolby Vision و HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند. این پنل اولین نمایشگر 12 بیت رنگی موجود در جهان است که از گستره رنگی 68 میلیاردی پشتیبانی می‌کند. در نهایت نرخ لمس این پنل 480 هرتز است که برای کاربرانی که قصد بازی کردن با گوشی را دارند موضوع بسیار مهم و مثبتی به حساب می‌آید.

ادامه مطلب گوشی 20 میلیونی

کیفیت این نمایشگر به معنای واقعی کلمه فوق‌العاده است و باید بگوییم که شیائومی به دستاورد بزرگی در زمینه صفحه نمایش گوشی‌های خود دست پیدا کرده است. رنگ‌ها بیش از هر زمان دیگری در این نمایشگر دقیق هستند و محتوا با کنتراست عالی و بسیار شارپ به نمایش گذاشته می‌شود و قطعا به محض مشاهده این نمایشگر متوجه کیفیت بی‌نظیر آن خواهید شد.گوشی 20 میلیونی

شیائومی 12 در بخش سخت افزاری از جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برد. این تراشه فناوری 4 نانومتری دارد و هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 730 را در بر می‌گیرد. قدرت این تراشه کوالکام واقعا عالی و تحسین برانگیز است. این تراشه به طور حتم در دنیای اندروید بهترین است و به همین دلیل هم می‌توانیم شیائومی 12 را در کنار دیگر محصولاتی که از این تراشه بهره می‌برند، قوی‌ترین گوشی‌های اندرویدی جهان به حساب بیاوریم.

بیشتر بخوانیم

دوربین اصلی شیائومی 12 سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Sony IMX766 با اندازه‌ی 1/1.56 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی دارد و در پشت یک لنز 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر هم پشتیبانی می‌کند. این دوربین به صورت پیش فرض تصاویری 12.5 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند. دوربین فوق عریض و تله فوتو ماکرو 13 و 5 مگاپیکسلی این دوربین اصلی را همراهی می‌کنند و سلفی هم سنسوری 32 مگاپیکسلی دارد.

این محصول یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند. عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی،‌ MIUI 13 بر پایه اندروید 1، گوریلاگلس ویکتوس،‌ شارژ سریع بی‌سیم 50 واتی، شارژ معکوس 10 واتی و اسپیکرهای استریو هارمن کاردن از دیگر ویژگی‌های اصلی و کلیدی این مدل هستند.

گوشی 20 میلیونی هواوی P50 نسخه 256 رم 8

گوشی‌های هواوی بعد از تحریم‌های آمریکا و مشکل‌های ایجاد شده با سرویس‌های گوگل به حاشیه رفتند و کاهش فروش شدیدی را تجربه کردند، ولی هواوی مجدد در حال تلاش است تا محبوبیت را به گوشی‌های خود بازگرداند. یکی از تلاش‌های این برند همین P50 است که یک نسخه پرو و گران‌قیمت‌تر هم دارد ولی در این مطلب ما به مدل پایه خواهیم پرداخت.

این گوشی از بدنه‌ای شیشه‌ای استفاده می‌کند و دوربین‌های آن درون دو دایره مشکی رنگ قرار گرفته‌اند و به نوعی طراحی این محصول کاملا متفاوت نسبت به دیگر مدل‌های موجود در بازار است. این دستگاه از گواهی IP68 پشتیبانی می‌کند و این یعنی در برابر نفود آب تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه مقاوم است. صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این مدل اندازه 6.5 اینچی از نوع OLED با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی 458 دارد. نرخ نوسازی این مدل 90 هرتزی است که برای این بازه قیمتی چندان جذاب نیست و انتظار داشتیم با نرخ نوسازی 120 هرتزی مواجه باشیم. این پنل حاشیه‌های کمی دارد و کیفیت آن نیز بسیار خوب است. رنگ‌ها شاداب و زنده نمایش داده می‌شوند و محتوا جزئیات زیاد و کنتراست عالی دارد.

اطلاعات بیشتر

تراشه استفاده شده برای این مدل اسنپدراگون 888 است که معماری 5 نانومتری داشته و از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Kryo 680 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز، سه هسته Kryo 680 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 680 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 660 میزبانی می‌کند. قدرت سخت افزاری این چیپست عالی است و از آنجایی که پرچمدار سال قبل شرکت کوالکام بوده به خوبی می‌تواند از پس هر کاری بربیاید و تمام بازی‌ها را با نهایت گرافیک و فریم ریت اجرا کند.

دوربین اصلی هواوی P50 سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Omnivision OV50A با اندازه 1/1.55 اینچی و اندازه سنسور 1.0 میکرونی دارد و در پشت لنزی 23 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) و فوکوس خودکار لیزری پشتیبانی می‌کند. در کنار این دوربین یک لنز پریسکوپ تله فوتو با سنسور 12 مگاپیکسلی و امکان زوم اپتیکال 5 برابری و یک لنز فوق عریض با سنسور 13 مگاپیکسلی دیده می‌شود. دوربین سلفی این مدل سنسوری 13 مگاپیکسلی دارد.گوشی 20 میلیونی

شیائومی ردمی K50 Gaming نسخه 256 رم 12

اگر به بازی کردن با گوشی علاقه دارید و به دنبال گوشی مناسب برای این هدف هستید ردمی K50 Gaming یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست؛ چرا که این محصول به نسبت مشخصات قیمت بسیار مناسبی دارد و همین ارزش خرید آن را بسیار بالا می‌برد. طراحی این گوشی کاملا گیمینگ است و با نگاه کردن به قاب پشتی متوجه این موضوع خواهید شد. متریال استفاده شده برای k50 گیمینگ شیشه و آلومینیوم است و با در دست گرفتن آن متوجه مرغوبیت کیفیت خواهید شد. برای راحتی بیشتر حین اجرای بازی‌ها برای این دستگاه تریگرهای پاپ‌آپ در نظر گرفته شده که عملکرد بسیار خوبی دارد و باعث می‌شود در بازی‌ها شوتر بتوانید بهتر بازی کنید.

شیائومی برای نماینده گیمینگ خود یک صفحه نمایش از نوع OLED با رزولوشن مرسوم FHD+ و اندازه 6.67 اینچی در نظر گرفته است. این پنل که در هر اینچ میزبان 395 پیکسل است از نرخ نوسازی 120 هرتزی و محتوای HDR10+ هم پشتیبانی می‌کند. نرخ لمس در این نمایشگر 480 هرتز است تا دستورات شما در سریع‌ترین شکل ممکن به اجرا دربیاید. کیفیت و مشخصات این پنل برای بازی کردن و هر کار دیگری بسیار عالی است و از نگاه کردن به این پنل باکیفیت لذت خواهید برد.گوشی 20 میلیونی

نکته مهم گوشی 20 میلیونی

با وجود قیمت معقول این گوشی گیمینگ شیائومی در بخش سخت افزاری به سراغ تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 رفته است. این تراشه 4 نانومتری که از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 730 میزبانی می‌کند بهترین چیپست اندرویدی موجود در جهان است و قطعا می‌توان آن را بهترین گزینه برای اجرای بازی‌ها به حساب آورد. این تراشه نه‌ تنها در حال حاضر تمام بازی‌ها را با گرافیک انتهایی و فریم ریت نهایی اجرا می‌کند بلکه قطعا تا دو سال دیگر هم می‌تواند این عملکرد را حفظ کند.

بخش دوربین برای یک گوشی گیمینگ شاید اولویت نباشد ولی شیائومی باز هم از این بخش غافل نشده و برای دوربین اصلی به سراغ سنسوری 64 مگاپیکسلی از سونی مدل IMX686 Exmor RS رفته است. این سنسور با اندازه 1/1.73 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی در پشت لنزی 26 میلی‌متری با دیافراگم f/1.9 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و با دو دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی همراهی می‌شود. دوربین سلفی این مدل نیز سنسوری 20 مگاپیکسلی دارد.

برای شیائومی K50 گیمینگ یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده و مهم‌تر این که این محصول از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند. حقیقتا چه چیز بیشتری از یک گوشی گیمینگ می‌توان انتظار داشت؟ نمایشگر که عالی است، تراشه که قوی‌ترین نسخه ممکن است، شارژ سریع که 120 واتی است و اسپیکرها هم که چهارگانه و استریو از JBL هستند.

گوشی 20 میلیونی

گوشی 20 میلیونی سامسونگ گلکسی S21 FE

با اولین نگاه به S21 FE متوجه شباهت بسیار زیاد این گوشی با برادران بزرگ‌تر خود یعنی سری S21 می‌شویم. قاب پشتی این گوشی دقیقا مثل سری S21 دوربین‌های یکپارچه دارد. این قاب پلاستیکی که طراحی ماتی نیز دارد به گونه‌ای است که انگار همه بخش‌های این گوشی به صورت یکدست هستند. در پایین این قاب لوگوی سامسونگ قرار گرفته و لبه‌های کناری مثل برادران بزرگ‌تر طراحی تختی دارند. این موضوع شاید نگه داشتن گوشی را کمی دشوار کند؛ چرا که گوشی به خوبی در کف دست قرار نمی‌گیرد.

سامسونگ همواره عملکرد بسیار عالی در زمینه نمایشگر گوشی‌های خود دارد و برای این کهکشانی نیز همین اتفاق رخ داده و شاهد یک پنل 6.4 اینچی با رزولوشن FHD+ هستیم که در نهایت تراکم پیکسلی 411 را در اختیار می‌گذارد. این پنل سوپر امولد از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و شما امکان مشاهده محتوای HDR10+ را خواهید داشت. کیفیت این پنل نیز واقعا عالی است. همان طور که از سامسونگ و نمایشگرهای سوپر امولد آن انتظار داریم رنگ‌ها بسیار شارپ و با کنتراست عالی به نمایش گذاشته می‌شوند و شما تنها می‌توانید از دیدن محتوا در این صفحه نمایش لذت ببرید.گوشی 20 میلیونی

اطلاعات بیشتر

گلکسی S21 FE موجود در بازار کشور از تراشه‌ی ۵ نانومتری اگزینوس 2100 بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X1 با فرکانس 2.9 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G78 را شامل می‌شود. این تراشه در استفاده روزمره عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند تمام بازی‌ها و برنامه‌های موجود را در نهایت کیفیت اجرا کند ولی در مقایسه با اسنپدراگون 888 پایداری کمتری دارد و مقدار خیلی کمی هم ضعیف‌تر است که البته در عمل احساس نمی‌شود.

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی S21 FE به سراغ سنسور 12 مگاپیکسلی مدل Samsung S5K2LD با اندازه 1/1.76 اینچی و اندازه پیکسل 1.8 میکرونی رفته است. این سنسور در پشت یک لنز 26 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8‌ قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند. دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی با امکان زوم اپتیکال 3 برابری و فوق عریض 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی را همراهی می‌کنند و سلفی نیز به سنسوری 32 مگاپیکسلی مجهز شده است.

باطری این مدل

این کهکشانی از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی انرژی مورد نیاز خود را تأمین کرده و از شارژ سریع 25 واتی نیز پشتیبانی می‌کند (البته شارژر درون جعبه نیست و باید آن را به صورت جداگانه خریداری کنید). به عنوان دیگر مشخصات کلیدی این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از گواهی IP68، گوریلاگلس ویکتوس، One UI 4.0 بر پایه اندروید 12، عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و اسپیکرهای استریو اشاره کرد.

ایفون SE 2022 گوشی 20 میلیونی

یکی از عجیب‌ترین گوشی‌های موجود در این لیست به‌طور حتم همین آیفون SE 2022 است؛ چرا که این گوشی از نظر ظاهری و صفحه نمایش بسیار قدیمی به‌نظر می‌رسد ولی در عین حال به بهترین سخت افزار موجود در این لیست مجهز شده است. ایفون SE 2022 دقیقا شکل و شمایلی مثل نسخه قبل و ایفون 8 دارد و بیش از شش سال از این طراحی می‌گذرد. جنس بدنه این گوشی شیشه است و در ساخت فریم از آلومینیوم استفاده شده است و با گذشت این همه سال SE 2022 همچنان بسیار خوش‌دست و خوش‌ساخت است.

صفحه نمایش این مدل جایی است که شما تا حد زیادی نا‌ امید خواهید شد؛ زیرا پنلی 4.7 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1334×750 مقابل دیدگانتان قرار می‌گیرد که تراکم پیکسلی 326 دارد. این پنل تنها 65 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و حاشیه‌های بسیار زیادی از بالا و پایین دارد. نرخ نوسازی در نظر گرفته شده برای این نمایشگر 60 هرتز است تا بیش از پیش نا امید شوید. کیفیت صفحه نمایش SE 2022 مناسب است ولی نمی‌توانیم آن را به خوبی نمایشگرهای FHD یا پنل‌های اولد بدانیم و همچنین نبود نرخ نوسازی در سال 2022 برای گوشی با این برچسب قیمتی قابل قبول نیست.گوشی 20 میلیونی

نکته مهم

آیفون SE 2022 مانند سری ایفون 13 از تراشه‌ جدید اپل یعنی A15 Bionic استفاده می‌کند. این تراشه‌ی ۵ نانومتری شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Avalanche با فرکانس 3.22 گیگاهرتز و چهار هسته Bilzzard و پردازنده گرافیکی Apple GPU را در بر می‌گیرد. در مورد قدرت سخت افزاری این گوشی هیچ حرفی نمی‌توان زد و به همین بسنده می‌کنیم که شما می‌توانید با آسودگی خاطر تا چند سال در بالاترین سطح گرافیکی و سرعت از این گوشی بهره ببرید و سخت افزار این محصول هیچ گاه شما را نا امید نخواهد کرد. این گوشی قوی‌ترین محصول موجود در این لیست است و تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 با اختلاف نه‌چندان زیاد پشت سر این تراشه قرار می‌گیرد.

دوربین اصلی این گوشی سنسوری 12 مگاپیکسلی دارد و در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند. کیفیت این دوربین مقداری نسبت به SE 2020 بهتر شده ولی نبود دوربین فوق عریض قطعا نکته‌ای نیست که بتوان از گوشی با 430 دلار قیمت در نسخه پایه‌ای قبول کرد. دوربین سلفی این دستگاه سنسوری 7 مگاپیکسلی دارد.

باطری گوشی آیفون

آیفون SE 2022 باتری با ظرفیت 2018 میلی آمپر ساعت دارد که هنوز هم نمی‌تواند شارژدهی خیلی عالی را در اختیار بگذارد و از سوی دیگر شارژ سریع 20 واتی برای این مدل در نظر گرفته شده است. از دیگر مشخصات اصلی این محصول می‌توان به پشتیبانی از گواهی IP67، اسپیکرهای استریو و پشتیبانی از تاچ آیدی یکپارچه با دکمه هوم اشاره کرد.

شیائومی 11T پرو گوشی 20 میلیونی

سازنده چینی برای شیائومی ۱۱ تی پرو سنگ تمام گذاشته و بهترین متریال را استفاده کرده است تا این گوشی کیفیت ساخت بسیار بالایی داشته باشد و هنگام استفاده حس متریال خوب خود را به شما منتقل کند. این گوشی قاب پشتی شیشه‌ای دارد که از طراحی مات بهره می‌برد (به جز رنگ مشکی). در رنگ سفید این قاب ساده است و در رنگ خاکستری خطوطی مانند فلز برس خورده به روی آن دیده می‌شود. در رنگ آبی هم که این قاب مانند رنگین کمان می‌شود و در هر زاویه‌ای طیفی از رنگ‌های جذاب را به خود می‌گیرد.

شیائومی 11 تی پرو نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ دارد و در نتیجه تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌دهد. این پنل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارد و از محتوای HDR10+، Dolby Vision و گستره‌ی ۱ میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند. به علاوه این پنل نرخ تاچ ۴۸۰ هرتزی دارد که برای بازی کردن نکته‌ی بسیار با اهمیتی و خوبی است. کیفیت این صفحه نمایش واقعا عالی و تحسین برانگیز است و قطعا شما را به وجد خواهد آورد. رنگ‌های بسیار زنده، شارپ و جذاب به نمایش درمی‌آیند و محتوا کنتراست بالا دارد. رنگ مشکی در این پنل عمقی بینهایت دارد و همچنین نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی این مجموعه را تکیمل می‌کند. در این بازه‌ی قیمتی این قطعا بهترین پنلی است که می‌توان خریداری کرد.گوشی 20 میلیونی

سخت افزار این گوشی

این سازنده در بخش سخت افزاری نیز انتخابی بسیار عالی انجام داده و برای گوشی خود به سراغ تراشه‌ پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 888 رفته است. اسنپدراگون 888 معماری ۵ نانومتری دارد و از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Kryo 680 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز، سه هسته Kryo 680 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 680 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 660 را در بر می‌گیرد. قدرت سخت افزاری این گوشی بی‌نظیر است و تمام برنامه‌ها و بازی‌ها در نهایت گرافیک و کیفیت و بسیار سریع اجرا می‌شوند و شما می‌توانید از داشتن گوشی با سخت افزار عالی تا چند سال آسوده خاطر باشید.

دوربین اصلی شیائومی 11 تی پرو سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KHM2 با اندازه‌ی 1/1.52 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند و به صورت پیش فرض تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند. دوربین اصلی را لنز فوق عریض با سنسور 8 مگاپیکسلی و تله فوتو ماکرو 5 مگاپیکسلی همراهی می‌کنند و دوربین سلفی نیز سنسوری 16 مگاپیکسلی دارد.

نکته مهم

شیائومی برای نماینده خود یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته است که می‌تواند یک روز کامل را با استفاده نرمال دوام بیاورد. بخش بسیار جذاب باتری، شارژ سریع 120 واتی این مدل است که می‌تواند گوشی را در 20 دقیقه فول شارژ کند. از دیگر مشخصات اصلی این دستگاه می‌توان به گواهی IP53، گوریلاگلس ویکتوس، اسپیکرهای استریو توسعه داده شده توسط هارمن کاردن و عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی اشاره کرد

گلکسی A73 نسخه 256 رم 8

گلکسی A73 از نظر طراحی بسیار شبیه به نسل قبل است و شاهد یک فریم مستطیل شکل یکپارچه با قاب پشتی در بالا سمت چپ و لوگوی سامسونگ در پایین هستیم. سامسونگ طراحی فریم دوربین‌ها مقدار خیلی کمی تغییر داده و حالا این فریم با شیب ملایم‌تری به قاب پشتی متصل می‌شود. گلکسی A73 از قاب پشتی پلاستیکی استفاده می‌کند که این اتفاق برای این کهکشانی با برچسب قیمتی نزدیک به گوشی‌های قاتل پرچمدار دارد چندان جالب و جذاب به نظر نمی‌رسد و یک نقطه ضعف به حساب می‌آید.

گلکسی A73 از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی از نوع سوپر امولد پلاس با رزولوشن FHD+ و تراکم پیکسلی 393 استفاده می‌کند. این صفحه نمایش نرم نوسازی 120 هرتزی و نرخ لمس 240 هرتزی دارد تا بتواند محتوای را روان‌تر به نمایش دربیاورد و سریع به لمس‌های مختلف پاسخ دهد. کیفیت نمایشگر A73 طبق انتظار خوب است و محتوا به شکلی جذاب و چشم‌نواز به نمایش درمی‌آید. رنگ مشکی عمقی بی‌نهایت دارد و پیکسل‌های صفحه نمایش برای نمایش رنگ مشکی به طور کامل خاموش می‌شوند.

نکته مهم گوشی 20 میلیونی

در بخش سخت افزاری برای این کهکشانی تراشه اسنپدراگون 778G در نظر گرفته شده است. این تراشه که معماری 6 نانومتری دارد از هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 670 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 670 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز میزبانی کرده و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 642L را نیز شامل می‌شود. قدرت سخت افزاری این گوشی خوب است و این کهکشانی‌ می‌تواند تمام بازی‌های موجود را در نهایت گرافیک اجرا کند. این گوشی در استفاده روزمره هم سرعت بسیار خوبی دارد و در کارهای سنگین نیز به خوبی شما را همراهی می‌کند و می‌توانید تا دو سال به روی عملکرد مناسب آن‌ها حساب باز کنید. البته که قطعا اختلاف زیادی بین این مدل و 11 تی پرو در بخش سخت افزاری وجود دارد و اگر برای شما سخت افزار اولویت است حتما پیشنهاد ‌می‌کنیم به سراغ 11T pro بروید.

گلکسی مدل کره ای

سازنده کره‌ای طبق سیاست‌های جدید خود، لنز تله فوتو گلکسی A72 را در این نسل قربانی کرده تا بتواند در گلکسی A73 از یک سنسور 108 مگاپیکسلی استفاده کند. این اولین بار است که سازنده کره‌ای برای یک گوشی میان‌رده از سنسور 108 مگاپیکسلی بهره برده است. این سنسور 108 مگاپیکسلی در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر نیز پشتیبانی می‌کند. دیگر دوربین‌های این گوشی فوق عریض 12 مگاپیکسلی، ماکرو و عمق میدان 5 مگاپیکسلی و سلفی 32 مگاپیکسلی هستند.

این گوشی از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند ولی آداپتور درون جعبه آن نیز و باید به صورت جداگانه اقدام به خرید آداپتور کنید. ظرفیت باتری این مدل 5000 میلی آمپر ساعت است و می‌توانید یک روز کامل را به خوبی دوام بیاورد. پشتیبانی از گواهی IP67، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، پشتیبانی از اسپیکرهای استریو و گوریلاگلس 5 از دیگر مشخصات این گوشی کره‌ای هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *